diumenge, 6 de març del 2016

Entrada 1: L’autoretrat



Bona tarda!



El tema a tractar en aquesta primera entrada serà sobre els AUTORETRATS. Però... amb nens petits es poden treballar els autoretrats? Doncs, sí.

A continuació, us presentaré nous recursos que ens ajudaran en un futur com a mestres per tractar el tema de l’autoretrat, mitjançant  la creació d’AVATARS amb els nostres alumnes a través de les TIC. 

A Internet i altres tecnologies de la comunicació moderna, s'anomena avatar a una representació gràfica, generalment humana, que s'associa a un usuari per a la identificació. Els avatars poden ser fotografies o dibuixos artístics, i algunes tecnologies permeten l'ús de representacions tridimensionals. Per tant, a través  de la creació pròpia dels avatars es fomenta el coneixement d’un mateix, dels altres i de l’entorn,  fent que els infants treballin la seva capacitat d’observació i, a l’hora també, la seva imaginació i creativitat.


Aquest son els avatars que vaig crear:





El primer autoretrat el vaig crear a mà, fet amb llapis. Tots els autoretrats tenen un format de paper de 5x5.                                                                                     
El segon autoretrat, el vaig crear amb el Paint. Vaig intentar fer-ho el més similar possible al primer, però em va costar una mica més respecte del primer.


La resta d’autoretrats, ja no tenen la mateixa  semblança com els dos primers. Els tres autoretrats següents,  els  vaig crear amb un programa, el qual, el podem trobar a Internet, a sota us poso els enllaços perquè pugueu provar-ho vosaltres també. És un recurs que ho podem utilitzar a l’aula amb els nostres alumnes. A part de treballar l’ identificació com a persona i coneixement d’algunes característiques personals pròpies a l’àrea de descoberta del coneixement d’un mateix i dels altres i, l’àrea de descoberta de l’entorn, podem utilitzar-ho perquè els nostres alumnes facin ús i interactuïn amb el món de les TIC. 




Idees d’activitats per treballar a l’aula infantil i primària.



Després de realitzar els avatars, una altra idea per continuar treballant sobre el mateix tema, seria fer el Joc “Qui és qui? ‘’ , relacionant els avatars creats a cada persona. Aquest joc el vam realitzar a la nostra assignatura d’Alfabetització Digital i va ser alhora molt interessant i divertit!

Vam dur a terme aquesta activitat en parelles. Amb la nostra companya havíem d’esbrinar quin avatar corresponia a cada alumne, per això, havíem de tenir molta concentració i fixar-nos en cada petit detall, ja que podia ser una pista. En el nostre cas, tota la classe som noies, per tant, la dificultat és més alta, que no pas una classe amb una varietat de nens i nenes. És una activitat on es treballa també l’observació i saber diferenciar les característiques físiques de cada persona.  Aquesta activitat es pot adaptar segons l’edat dels nostres alumnes, variant  la dificultat i la temàtica.

Un altre joc amb una mica més de dificultat va ser emparellar diferents avatars de diferents personatges que no coneixíem, potser aquesta la podríem implementar amb nens i nenes una mica més grans.

Fins la propera entrada!









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada