Bona tarda!
El tema a tractar
en aquesta primera entrada serà sobre els AUTORETRATS. Però... amb nens petits
es poden treballar els autoretrats? Doncs, sí.
A continuació, us
presentaré nous recursos que ens ajudaran en un
futur com a mestres per tractar el tema de l’autoretrat, mitjançant la creació d’AVATARS amb els nostres alumnes
a través de les TIC.
A Internet i altres
tecnologies de la comunicació moderna, s'anomena avatar a una representació gràfica, generalment humana, que
s'associa a un usuari per a la identificació. Els avatars poden ser fotografies
o dibuixos artístics, i algunes tecnologies permeten l'ús de representacions
tridimensionals. Per tant, a través de
la creació pròpia dels avatars es fomenta el coneixement d’un mateix, dels
altres i de l’entorn, fent que els
infants treballin la seva capacitat d’observació i, a l’hora també, la seva imaginació
i creativitat.
Aquest son els
avatars que vaig crear:
El primer autoretrat el vaig crear a mà, fet amb llapis. Tots els autoretrats tenen un format de paper de 5x5.
El segon
autoretrat, el vaig crear amb el Paint. Vaig intentar fer-ho el més similar
possible al primer, però em va costar una mica més respecte del primer.
La resta d’autoretrats,
ja no tenen la mateixa semblança com els
dos primers. Els tres autoretrats següents, els vaig crear amb un programa, el qual, el podem
trobar a Internet, a sota us poso els enllaços perquè pugueu provar-ho vosaltres
també. És un recurs que ho podem utilitzar a l’aula amb els nostres alumnes. A part
de treballar l’ identificació com a persona i coneixement d’algunes característiques
personals pròpies a l’àrea de descoberta del coneixement d’un mateix i dels
altres i, l’àrea de descoberta de l’entorn, podem utilitzar-ho perquè els
nostres alumnes facin ús i interactuïn amb el món de les TIC.
Idees d’activitats per treballar a l’aula infantil i
primària.
Després de
realitzar els avatars, una altra idea per continuar treballant sobre el mateix
tema, seria fer el Joc “Qui és qui? ‘’ , relacionant els avatars creats a cada
persona. Aquest joc el vam realitzar a la nostra assignatura d’Alfabetització
Digital i va ser alhora molt interessant i divertit!
Vam dur a terme
aquesta activitat en parelles. Amb la nostra companya havíem d’esbrinar quin
avatar corresponia a cada alumne, per això, havíem de tenir molta concentració
i fixar-nos en cada petit detall, ja que podia ser una pista. En el nostre cas,
tota la classe som noies, per tant, la dificultat és més alta, que no pas una
classe amb una varietat de nens i nenes. És una activitat on es treballa també
l’observació i saber diferenciar les característiques físiques de cada persona.
Aquesta activitat es pot adaptar segons
l’edat dels nostres alumnes, variant la
dificultat i la temàtica.
Un altre joc amb
una mica més de dificultat va ser emparellar diferents avatars de diferents
personatges que no coneixíem, potser aquesta la podríem implementar amb
nens i nenes una mica més grans.
Fins la propera entrada!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada